onsdag 14. desember 2011

Sild og knekkebrød...

Sild hører julen til. Det gjør også knekkebrød, synes vi. Vår kjøkkensjef lager de beste :-) Ny ladning på gang i disse dager. De smaker bare helt fantastisk! Alene, sammen med sild eller annet godt tilbehør. Har du lyst til å prøve? Oppskriften finner du under:

2 dl. sammalt rug/grov
2 dl. havregryn
2 dl. havrekli
2 dl. solsikkefrø
2 dl. sesamfrø
1 dl. linfrø
1 dl. Kruskakli
7 dl. vann

Alt det tørre blandes godt sammen. Tilsett vann og rør godt. Skal svelle i ca. 2 timer. Deigen fordeles utover stekebrett. Stekes ved 150 °C i ca. 10 min, til gyllen farge. Deretter skrues temperaturen ned til 90 °C. Stekeovnsdøren settes på gløtt, og knekkebrødene tørkes i ca. 1 time. Husk å dele opp i passe stykker mens de fremdeles er myke.

Mmmmm..... Knallgode!

Oppskrift på vår kjempegode sild kommer i eget blogginnlegg.
Sennepsild og skjærgårdssild...

Husk giveaway!!

4 kommentarer:

  1. trur eg står over den silden, men knekkebrød derimot ;) takk for oppskrift :D

    SvarSlett
  2. hei hei ...
    tusen hjertelig takk for puten og kosesokkene eg hentet på posten i dag :D
    noe så lekkert ... :D skal lage et innlegg på bloggen min i helgen, og sjår heller ikkje bortifrå at eg må ta meg en tur til rosendal snart (iallefall til våren igjen...). hotellet virker jo bare så lukrativt *Sukk* og litt hamstring må jo til av både puter og sokker ;) fantastisk gode sokker ... de trives veldig godt på føttene mine :p

    SvarSlett
  3. Tusen takk Mary-Anne for så hyggelig tilbakemelding!Flott at kosesokkene trives på beina dine! De trives på mine også :-)
    Du er velkommen til Rosendal når du ønsker. Kanskje vi skulle prøvd med et blogg-treff til våren...
    En fortsatt fin førjulstid til deg!

    Mvh Turid

    SvarSlett
  4. Hei,

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett. Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett